Tuesday 10 March 2015

Unexpected things do happen

Bismillah,
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang,
Selawat dan salam atas Rasulullah dan para sahabat baginda.

how have you been?

so today I'll be like acah-acah poyo speaking.

Jadi, berdasarkan tajuk en3 yang tak seberapa, aku nak cerita dekat korang apa yang jadi dekat aku pagi tadi.

So,

this early morning I got a text from someone that I used to know and I used to be close with. The content of the message somehow does not make me feel anything, but....


dia said that dia finally found this special person that dia happy with . Well, we use to be close like a best friend I guess, so yeah, I guess all of you get my point.

So, as an ordinary girl, I should be crying but I am not.

I actually am glad.

sebab, 

aku sangat-sangat bersyukur bila Allah makbulkan doa aku nak tengok dia berubah, kalau based on text tu, dia cakap dia dah berubah, dan cara dia cakap dengan aku pun macam dia dah berubah.

this is not the main point actually.

So, korang nampak tak apa yang aku nak gariskan dekat sini sebenarnya?

The power of doa.

Doa tu, dah lama sangat-sangat dah aku buat sampai aku lupa bila, doa yang aku minta pada Allah, time aku betul-betul lemah like i'm in the dark episode of my life.

Allah tak makbulkan masa aku mintak tu, tapi Allah makbulkan sekarang, to be exact kenapa tu, aku tahu kenapa, but tak perlulah aku nak cerita dekat sini.

Dan aku yakin ini adalah masa yang terbaik sebab apa, sebab apa kalau korang tanya? Simple jawapan aku,sebab HE really know what best for us hamba.

Dan kita, kita tak patut complain sana-sini bila doa yang kita mintak hari-hari pada Allah, Allah tak makbulkan lagi.Mungkin kita tak sedar, cara Allah makbulkan doa kita tu, dengan cara yang unexpected or maybe, kalau Allah makbulkan doa kita tu sekarang, kita tak akan jadi orang yang sama dengan yang sekarang.

In the end, it just the matter of Allah the creator know what best for the creation.

And somebody will eventually say that, why am I so confident that my doa is the doa that make dia change?

Nah. I'm not actually that confident, but I have prayed at least, sama ada doa aku atau doa orang lain yang Allah makbulkan, itu terpulang. 

Doa yang kita buat kalau untuk orang tu, tapi orang tu tak tahu, that's the best doa. Sebab apa? Para malaikat pun turut sama mendoakan apa yang kita doakan untuk orang tu.

contoh, kalau aku doakan kawan aku dapat result okay, eventually, doa yang sama akan diminta oleh malaikat.

So, apa lagi korang tunggu?

Doa untuk kesayangan korang which are your friends and family, doa untuk saudara seagama kita.

"Aku, mungkin tak berada di sana,
Melempar batu, menghunus pedang dan parang,
Tapi aku mahu kalian tahu,
doa itu juga mampu membantu,
doa yang menjadi senjata mukmin,
doa yang kesannya lebih hebat dari mesin ciptaan manusia,
Jadi, ayuhlah,
Teruslah menembak doa kalian,"

Assalamualaikum,
      ~ha~

No comments:

Post a Comment