Wednesday 11 March 2015

5 Minit Tazkirah

Bismillah,
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang,
Selawat dan salam buat Rasulullah dan para sahabat.

So, after this, Insha Allah, aku akan update blog aku recently memandangkan aku baru tahu cemana nak update pakai phone.

Dan, satu lagi addition lain, Insha Allah this will be the beginning of 5 Minit Tazkirah.
  
What's that?


Entry ni adalah entry di mana aku akan post any tazkirah yang aku dengar waktu kuliyyah.

That's what I like bout uia and I know others u do it too.

Jadi,
Untuk permulaan,

4 PERKARA YANG MENGHALANG KITA UNTUK BERUBAH-by Shafiq, Audio

1) tak ada niat langsung untuk berubah
     Xde improvement antara hari ni dengan hari semalam and even kadang-kadang hari ni lagi worse dari semalam. 

2) biah, kawasan persekitaran yang tak kondusif untuk berubah

3)kawan yang tak membantu kita untuk berubah
      Contohnye, kita nak berubah bangun awal subuh, tapi, kawan kita pun jenis yang tak solat subuh

4)kita sibuk dengan kecantikan duniawi, nikmat dunia tu lagi cantik dari akhirat
      Contohnye kita rasa result bgus lg penting dari solat, sooo, kita duk study tapi solat tak. Hmm.. =''((

"Letakkan dunia di tangan bukan di hati"

"Even orang yang pakai tudung dan pakai kopiah, kita still perlukan hidayah" -(Shafiq,2015)

Quote fav..

Sebenarnya, yang Shafiq cakap tu ada 3 je, tapi aku pecahkan point 2 dan 3 tu. Oh, btw, ini daripada majalah JOM!.

Of course, ini untuk peringatan kita bersama, aku sentap jugaklah point yg no.1 dan 4 tu.

Tapi, Alhamdulillah, aku syukur sangat2 sebab Allah takdirkan aku masuk uia, soo, biah dan kawan tu, Alhamdulillah,  Im feeling sooooooo grateful.


Assalamualaikum,
      ~ha~

No comments:

Post a Comment